Sommarhälsning från ordförande

"MBKare”

Då har vi klarat av samtliga listade sjösättningar och vi har en (förhoppningsvis) skön sommar framför oss med många soltimmar och behaglig värme 

Jag vill dock göra dig uppmärksam på att ta en titt på slipen där du haft din båt över vintern, har du städat och omhändertagit sopor, har du samlat ihop ditt pallnings och täckmaterial samt märkt med namn och telenummer? Kanske läge att fundera över om det behövs köpa ny presenning till i höst eller byta upp sig till nya stöttor (Seaquip-typ)?  Skönt att ha allt klart i förväg när båten ska upp och täckas i höst.

Observera!
Under sommaren har vi planerat för några mindre arbeten på slipen, bl. a med att jämna av och grusa området bakom klubbhuset, längs staketet mot de tre båthusen. Anledningen är att vissa ändringar kommer ske vad gäller var större båtar ska vinter förvaras, vi vill i mesta möjliga omfattning minimera onödigt långa transporter mellan slipområdena.

Detta föranleder att båttrailers som i dag är parkerade på yta bakom klubbhus ska flyttas!

Du som berörs av detta ska så snarast flytta vagnarna till den fria ytan som är tvärs planen i riktning mot mastskjulen. Vi planerar påbörja entreprenaden någon vecka efter midsommar.

Hälsning
CG Leijonhufvud